[Hjælp] Form + php

Tags:    php

Okay er der nogle ved hvordan jeg fixer så denne form:
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker, får når jeg kommer ind på paypal siger den:
Fold kodeboks ind/udKode 

Alså det betyder jo at $spil / $pakke ikke virker. Så hvordan får jeg dem til at virke?
Alså hvis jeg skriver 140 i pris og item_name som $spil. Så skriver den på websitet item_name som $spil og ikke som det valgte spil. Alså virker mit php ikke :-P Kan nogle hjælpe?

( kort sagt: jeg har sat $spil til: $spil=$_POST['spil']; men den poster inde på paypal siden: $spil og ikke det den er = )

Hvis du læser fejl meddelsen kan du se at der er en fejl i din amount, og hvis du siger Vis Kilde/Show Source vil du se at du har sat din amout til $pakke.

Det er fordi du skal bruge gåseøjne når du vil echoe en værdi ved bare at skrive en php variabel.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 17:36 af Bruger #10647
Okay nu har ejg lavet den til:

Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg får samme error :-/

ved ikke om du kan hjælpe mig med det, men min "lommeregner" virke ikke, alså min php fil regner ikke prisen ud på produktet. Så hvis du kan hjælpe mig med det ville det være fedt! :-D

Hele filen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 19:02 af Bruger #14614
Lad os holde os til en ting ad gangen. Du har ikke rettet det til hvad jeg sagde.

Du skal bruge double-quotes " istedet for single-quotes ' ellers kan php ikke sætte dynamiske værdier ind.

Din lommeregner virker ikke fordi du prøver at bruge $tal23 før det er defineret:

$tal19=$_POST['slots'];
$tal20= $tal19 * 10;
$tal21= $_POST['pakke'];
$tal22= $_POST['maneder'];
$tal23= $tal21 + $tal20;
$resultet= $tal23 * $tal22;

Dine variable skal ikke pakkes ind i apostroffer da du så bare vil få variablens navn til at stå der. Hvis du vil udføre regne operationer skal alle variable være tal og de skal køres i "ren" php.
Desuden skal din input escapes og sanitizes så der ikke kan forekomme sikkerhedsangreb, men det kan du google.

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2009 20:25 af Bruger #10647
vil bare sige at jeg får samme error med den code du gav mig ;) Men ikke for at være nedern men kan du ikke give mig et link, for ved ikke helt hvad jeg skal google :-/ Mange tak for alt.

Det er lige meget, fandt selv ud at at jeg skal bruge " . $resultet . " inde hvor prisen skulle være ;)
plus jeg rettede nogle små fegl.
Men takker mange gange nu virker alt xD

t